8 Mart 2011 Salı

Hedef 7 Yılda 40 Restoran


DOTS Gıda CEO’su David Mehmet Ergisi, Meksika tatlarının Güney Batı Amerika kültürüyle yorumlandığı Moe’s markasının ilk halkasını Mart ayında İstanbul Sapphire’de açtı

Focus Brands çatısı altında ABD’de 34 eyalette ve Kanada’da 500’ün üzerinde lokasyonda hizmet veren fast food markası Moe’s, fast casual yani hızlı ve rahat yemek kavramının önemli temsilcilerinden biri... 2009’da Türkiye’de faaliyet göstermek üzere ABD merkezli Moe’s Southwest Grill’in Türkiye master franchise haklarını Focus Brands’ten satın alarak DOTS Gıda firmasını kurduklarını söyleyen DOTS Gıda CEO’su David Mehmet Ergisi, beş yıl içinde her yıl 100 restoranla büyümeyi hedefleyen Moe’s restoran zincirinin ABD’nin en hızlı büyüyen markalarından biri olduğunu vurguluyor. Moe’s restoranlarında burrito, taco, quesadilla, nacho, salata ve fajita çeşitleri sunuluyor. Seç-al sistemiyle çalışan restoranlarda müşteriler ızgara et, tavuk ve tofunun da dâhil olduğu 25 taze üründen dilediğini seçerek yemeğini kendi oluşturabiliyor. Moe’s markası restoranlarında hiç bir zaman derin dondurucu, mikrodalga fırın, hayvansal yağlar veya MSG (monosodium glutamate-lezzet artırıcı katkı maddesi) kullanmamasıyla tanınıyor.


Moe’s ürünlerinden Taco Amerika’da kıymalı ve etli seçenekleriyle özellikle gençler arasında büyük rağbet görüyor. Burrito ve Fajita ise Güney Batı Amerika mutfağı severlerin vazgeçilmesi... Ergisi, Moe’s restoranlarının ilk halkasını Mart ayında İstanbul Sapphire’de açtıklarını belirtiyor. İlk aşamada 1 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdiklerini ifade eden Ergisi, “DOTS olarak Türkiye’de yatırım imkânlarını araştırdığımız sırada gıda sektöründeki hızlı gelişmeleri ve sektörün sürekli büyüme kaydettiğini ancak Tex-Mex yani Güney Batı Amerika mutfağı alanında piyasada çok da fazla faaliyet olmadığını gözlemledik. Bu sebeple Amerika’da o alanda popüler olan markaları inceleyerek bu markaları Türkiye pazarına sunmak için araştırmalara başladık. Moe’s markası Amerika’da büyüme hızı ve popülerliği ile yatırım açısından en cazip marka olarak ön plana çıktı. Ana yatırım kalemimizi tabii ki Moe’s gibi büyük ve popüler bir markanın master franchise haklarını satın almak oluşturdu. Buna ek olarak, yeni bir markayı oluşturmak gerçekten zorlu bir süreç. Her konuda özenli olmak durumundasınız; dekorasyon, ürünler, çalışanlar... Yeni restoranlarla bu yatırımımız katlanarak artacak ancak yatırımımızın kısa süreçte geri dönüşü olacağına inanıyoruz. İlk 5 yılda 20 milyon TL’lik bir ciro hedefimiz var… Sapphire Maslak’taki ilk restoranımızın ardından ikinci restoranı da Marmara Forum’da açacağız” diyor. 5 yıl içinde 21 lokasyonda restoran açmayı planladıklarını ifade eden Ergisi, gelecek projeksiyonları hakkında şu yorumda bulundu: “Focus Brands ile yaptığımız araştırma çerçevesinde 7 yılın sonunda ise 40 restorana ulaşmayı hedefliyoruz. Öncelikle AVM’leri değerlendiriyoruz ancak Bağdat Caddesi, Nişantaşı, Beyoğlu gibi popüler lokasyonlar da takibimizde bulunuyor. Moe’s’un her restoranında belli standartları korumak ve hizmet kalitesinden asla ödün vermemek büyük önem taşıyor. Rekabet politikamızı ve pazarlama stratejilerimizi de bu şekilde yönlendiriyoruz. Öncelikli stratejimiz ise ziyaretçilerimize kaliteli, sıcak ve hızlı hizmet sunmak... 18-60 yaş arası metropol yaşamında hızlı ama sağlıklı beslenmeyi tercih eden bir kitleyi hedefliyoruz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder