22 Ocak 2011 Cumartesi

Kruvaziyer Gemilerinde İş Toplantısı

Amerika ve Avrupa’dan sonra Türkiye’de de şirket toplantıları için kruvaziyer gemilerinin tercih edilmeye başlandığı görülüyor. Kruvaziyer turizmi, yeniliklere açık şirketlerin toplantı organizasyonlarına yönelik yaratıcı çözümler sunuyor

Dünya çapında 13.6 milyon kişinin seyahat ettiği lüks gemilerle yapılan kruvaziyer turizmi, yaklaşık30 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştı. Türkiye’nin kruvaziyer turizminden aldığı pay ise dünyadaki diğer ülkelere kıyasla oldukça düşük. Bunun en önemli nedeni ise yeterli liman olmaması… Lüks gemilerle yapılan ve üst gelir grubuna hitap eden kruvaziyer turizmi, her yıl yaklaşık yüzde 10 büyüme gösteriyor. Geçmişte sadece üst düzey gelir grubunda bulunan kişilerin çıktığı gemi turları bugün, pek çok kişi için ulaşılabilir bir konuma geldi. Avrupa kruvaziyer pazarının en hızlı büyüyen ülkesi olan Türkiye’de 18 bine yakın kişi açık denizlerde yol aldı. 2013’e kadar bu sayının 30 bine ulaşacağı öngörülüyor. Kruvaziyer turizminde fiyatlar gidilecek bölgeye, seçilen gemiye ve konaklama seçeneklerine göre kişi başı 600 ile 3 bin Euro arasında değişiyor. Türk müşteriler, gemi seyahatlerinde daha çok sıcak bölgeleri tercih etse de Norveç fiyordları gibi ilginç yerlere ilgi duyan bir kitle de bulunuyor. Kruvaziyer turizmi, değişik bir tatile ihtiyaç duyanların yanı sıra iş dünyasına da hitap ediyor.

Artık şirketler, motivasyon amaçlı toplantılarını kruvaziyer gemilerinde gerçekleştiriyor. Amerika ve Avrupa’nın ardından Türkiye’de de 2007’den bu yana şirket toplantılarını kruvaziyer gemilerinde yapan şirket sayısının arttığı görülüyor. Bu gelişmeye paralel olarak özellikle MSC Cruises gemileri, yeniliklere açık şirketlerin toplantı organizasyonları için ilgi çekici bir alternatif oluşturuyor. Kongre merkezlerinde ve otellerde bulunan teknik ekipmanların hemen hemen hepsinin cruise gemilerinde olması önemli bir avantaj…  MSC Cruises’in  MSC Sinfonia gemisinde simültane tercüme kabinleri bile bulunuyor. MSC Cruises, şirketlere filosundaki 11 gemiyle hizmet sunuyor. Şirketler, MSC Cruises gemilerinde kongre, toplantı ve marka tanıtım konferansları gibi organizasyonlar gerçekleştirebiliyor. Her gemide değişik kapasitelerdeki salonların yanı sıra bin 500 kişilik tiyatro salonu bulunuyor. Cruise konsepti normal bir kara otelinden çok daha farklı… Kongreyi gerçekleştirirken, farklı ülke limanlarına da uğranabiliyor.  Gemilerin programları 2-3 yıl önceden yapıldığı için, taleplerin en az 3-4 yıl öncesinden yapılması gerekiyor. Akdeniz, Ege-Adriyatik, Kuzey Avrupa, Atlantik Okyanusu, Karayipler, Güney ve Kuzey Amerika gibi farklı rotalarda hizmet sunuluyor. MSC Cruises da ise fiyatlar rota, sezon ve kabin tiplerine göre farklılık gösteriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder